söndag 22 januari 2012

Long time.

Long time – no see. Men nu är det andra bullar på gång. Jag har varit väldigt, väldigt sjuk. Men har blivit så mycket bättre. Och i samband med att jag sakta men säkert har blivit bättre så har även sy-lustan hittat tillbaka till mig.

Jag har dock varit tvungen att inse att jag måste dra ner på produktionen, att bara sy för att det är så fruktansvärt roligt.

Jag kommer dock att ha en del till försäljning, och de plaggen kommer jag att visa på fliken här ovan som heter ”Butiken”.

Under tiden som den här sidan har legat nere så har jag fortfarande fortsatt att sy. Mestadels har det blivit kläder till min systerson, Ossian, som nu har blivit tio månader. Men det har även blivit en del till vänner och bekanta som velat ha en touch av Stella Mihi i sin vardag.

Men det är först nu som jag känner med hela mitt hjärta att jag vill komma igång med bloggen igen, och att jag kan känna full glädje i vad det är jag skapar. Det är inte illa! Det är en grym känsla. Och jag hoppas att här fortfarande finns kvar några läsare som vill följa med på resan!

Här är en del av min obloggade syresa som till viss del pågått under sommaren och hösten.



Det syddes massor av kläder till den här lilla pricken, och jag har även fortsatt med det under hösten och vintern med. Det är så roligt att se hur han utvecklas, växer i och växer ur plaggen. Och självklart är det skoj att veta att det kommer till användning dit det kommer.

Nu ska jag fila till ett par till inlägg, och sy klart ett plagg som inom kort kommer upp här. På återseende!

(Oh, det är så skoj att vara tillbaka!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar