söndag 22 januari 2012

Lillebror läkare.

Min lillebror läser just nu till läkare. Och som ni vet så har läkare stetoskop som hänger och slänger runt halsen. Så han frågade mig om inte jag kunde sy något slags skydd till hans stetoskop. Det skulle vara mjuk insida, samt att där skulle finnas ett spänne att spänna fast slangen så inte den far runt. Och självklart sydde jag det till honom!
Lite knivigt var det eftersom jag inte hade någonting att utgå ifrån, förutom diametermåttet på membranet. Så jag gick på känsla!
Den ser lite lustig ut, som en liten bollaktig sak. Och självklart har den Stella Mihi-märket på sig!
Insidan är fodrad med turkos fleece, och utsidan har ett cerist bomullstyg som jag hittade i gömmorna.
Och så är det knäppet som ska hålla fast slangen på stetoskopet.
Lillebror blev nöjd, jag är nöjd. Och jag vet vad jag ska göra för förbättringar till nästa gång. För näst på tur är  lillebrors flickvän som även hon är i behov utav ett stetoskopskydd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar