måndag 23 januari 2012

Mjukis-tunika.






En mjuk, mjuk mjukis-tunika. Med ett sprund av valar, och en volang av moln på en röd himmel. Som är lätt att ta av och på, på grund av kuvertvikningen i halslinningen.

Den här tunikan är till en treårig tös, som har lite känslig hud, och därför har jag också valt att pressa in och sticka in alla sömmar. Så att den är helt len på insidan. Och därför inte ska skava på känslig barnhud.



Har jag sagt att jag älskar molnen? Och att jag älskar valarna? Kan ni då förstå vad en kombination av de två kan åstadkomma!

Molntyget är från JNY-design och valarna är ifrån Stoff och Stil. Mönstret är taget ur sista numret av Ottobre, dock en aningens modifierat, men inte mycket.

Och sömnaden? Den var en fröjd...

1 kommentar:

  1. Åå, såå fiiiiin! Jag älskar oxå molntyget...har sytt en gardin till lekrummet och påbörjat ett lapptäcke som nog aldrig kommer bli färdigt! ;-) valarna var helt enkelt underbara!
    Kram Malin
    www.livetsbilder.blogspot.com

    SvaraRadera